БКУМ #4. 26 жовтня 2016 року

Заняття 4
26 жовтня 2016 року

План заняття

Перевірка домашнього завдання.

Домашнє читання. Олександр Довженко «Зачарована Десна»
-       Чи читали ви цей твір у школі?
-       Хто читав твір повністю?
-       Яким хлопцем перед нами постає Сашко?
-       Яке враження на вас справили інші герої: прабаба, дід, мати, батько?
-       Як вам мова твору?
-       Які емоції у вас виникли під час читання кіноповісті?

Лексична тема

Вправа 1.
Синоніми кожного синонімічного ряду поєднайте з сполучуваними за змістом словами, поданими в дужках. Зверніть увагу, з якими вони сполучаються, а з якими ні.
1.    Вільний, просторий, широкий, розлогий, розложистий, обширний (одяг, степ, шлях, світ, долина, лука, взуття)
2.    Надійний, певний, вірний, випробуваний, перевірений (місце, людина, засіб, метод, друг, дружина)
3.    Колихати, колисати, гойдати, хитати, люляти, матляти (дитина, гілля, прапор, тополя, дерево, листя)
4.    Терти, тіпати, бити, м’яти, брати, смикати (полотно, льон, зерно, гірчиця, глина)
5.    Сильний, дужий, міцний, потужний, могутній, жилавий, повносилий (держава, птах, крила, чоловік, вибух, переляк, крик, баритон, сила)

Вправа 2.
Поєднайте слова з відповідними за змістом синонімами в дужках. Поясніть, які відтінки надає словосполученню кожний з синонімів.
·         Вигляд (байдужий, апатичний, неуважний, прохолодний)
·         Буря (зникла, замовкла, вщухла, затихла, згинула, щезла)
·         Подих (здушений, причаєний, затамований, стриманий)
·         Чоловік (дивацький, дивакуватий, чудернацький, екзотичний)
·         Вітер (скавучить, завиває, скиглить)
·         Келих (цілий, повний, переповнений)
·         Хода (повільна, некваплива, млява, неспішна, нешвидка)


Домашнє завдання

1.   Не забувайте використовувати загадане вам слово в різних життєвих ситуаціях.
2.  Прочитайте та будьте готовими до обговорення оповідання Володимира Винниченка «Уміркований» та «щирий».
3.    Фільм «Тойщопройшовкрізьвогонь», 2011. Насолоджуйтесь!
http://www.ex.ua/80374418
4.   Домашнє завдання з попереднього разу, яке ми не встигли перевірити на занятті: підібрати фразеологізми-синоніми до таких понять: багато, гарний, перебільшувати, соромитися, ніколи, скласти текст з 5-ти речень, у кожному використавши по одному з підібраних фразеологізмів.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська як іноземна: ресурси для вивчення мови

Українська мова як іноземна: з чого почати?

#крапкикоми. Аналізуємо оновлену редакцію правопису. Розділ «Велика літера» (параграфи 45-62)