БКУМ #7. 16 листопада 2016 року

Заняття 7
16 листопада 2016 року

План заняття

Перевірка домашнього завдання.
Оповідання Андрія Любки:
-       Чи були ви знайомі з цим автором раніше?
-       Про що оповідання?
-       Які відносини описано в оповіданні?
-       Які емоції у вас виникли під час читання твору?
-       Чи готовою була хазяйка до смерті свого улюбленця?
-       Ким він для неї був?

Вправи.
А) Правильно виділіть звертання у реченнях:
·       Грай, моя пісне, як вітер сей грає.
·       Через тумани лихі, через великеє горе ти світиш мені, моя зоре.
·       Ти, людино, в себе у ногах побачиш постать гордої природи.
·       Линьте ж, дні, котіться, весни, до мети.
·       Шуми, вітре, шуми, буйний, на ліси, нагори...
·       Спи, мій малесенький, поки є час.
·       Скажи, Україно, скажи, моя мила, звідки могутність незламна твоя?
·       Кораблі! Шикуйтесь до походу! Мрійництво! Жаго моя! Живи! В океані рідного народу відкривай духовні острови.
·       Ти чого це, дівко, на вулицю носа не показуєш?

Б) Розставте розділові знаки при звертаннях та поставте слова у дужках у кличний відмінок:
·       Добридень, квітню, повелитель квіту. Заходь в мій сад, він жде тебе завжди.
·       Здрастуй, пташечко маленька, звідкіля ти, звідкіля?
·       Понеси мене на крилах, радосте моя, де на пагорбах і схилах сонця течія.
·       Скажи, брате, кобзареві: хай собі співає! Бо кобзаря на Вкраїні народ поважає.
·       Молодієш, Києве, хоч старий літами.
·       Нехай живе поезія, мій друже!
·       Не шуми ти, лугу, і не гасніть, далі!
·       Ти припав, мій сину, до лиця мудрої кринички польової.

В) Найдіть неправильно утворені форми ступенів порівняння, виправте їх:
Старший
Поганіший – гірший
Старіший
Менш мокріший – менш мокрий
Більш віддалений,
Найбільш здібніший – найздібніший
Вузьчий – вужчий  
Щонайдальший
Найтовстіший
Кращий
Багатіший
Багатший
Менший
Маліший – менший
Більш відданий
Менш досвідчений
Якнайдорожчий
Ближчий
Найменш грамотний

Г) Перекладіть українською мовою:
1. Лес здесь чище, чем у озера. – Ліс тут чистіший, ніж біля озера.
2. Железо твёрже олова. – Залізо твердіше, ніж олово.
3. Киев больше Донецка. – Київ більший, ніж Донецьк.
4. Самый известный ученый в этой области. – Найвідоміший учений у цій галузі.
5. Сестра страше брата на два года. – Сестра старша за брата на два роки.
6. Днепр шире Десны. – Дніпро ширший, ніж Десна.
7. Задача решена самым простым способом. – Задача вирішена в найпростіший спосіб.
8. Студенты готовились к самому сложному экзамену. – Студенти готувалися до найскладнішого екзамену.
9. Это дерево выше других. – Це дерево найвище.
10. Этот путь самый близкий. – Цей шлях найближчий.
11. Лучшие сорта яблок. – Найкращі сорти яблук.
12. Красивейшие места. – Найкрасивіші місця.
13. Лучший из лучших. – Кращий з кращих.
14. Самый ловкий в команде. – Найспритніший у команді.

Лексична тема

Антоніми – це слова з протилежним лексичним значенням, однак поєднані певним спільним фактором, наприклад: високий – низький (зріст), товстий – худий (статура), веселий – сумний (настрій).

Вправа.
Напишіть текст з трьох речень, у яких розкрийте, чим ви займаєтеся протягом дня.
Тепер спробуйте кожне слово в кожному реченні замінити синонімом. Прочитайте текст, який у вас вийшов.

Граматична тема

Парадигми відмінювання

Називний
Він
Родовий
його́, до ньо́го
Давальний
йому́
Знахідний
його́, на ньо́го
Орудний
ним
Місцевй
на/у ньо́му

Називний
Вона
Родовий
її́, до не́ї
Давальний
їй
Знахідний
її́, на не́ї
Орудний
не́ю
Місцевй
на/у ній

Називний
Воно
Родовий
його́, до ньо́го
Давальний
йому́
Знахідний
його́, на ньо́го
Орудний
ним
Місцевй
на/у ньо́му

Називний
Який
Родовий
яко́го
Давальний
яко́му
Знахідний
яки́й, яко́го
Орудний
яки́м
Місцевй
на/у яко́му, які́м


Домашнє завдання

1. Не забувайте використовувати загадане вам слово в різних життєвих ситуаціях.

2. Напишіть вдома радіодиктант та принесіть написаний текст на заняття.
Прослухати диктант можна тут:

3. Провідмінюйте займенники:
Вони
Яка
Яке
Які

4. Прочитайте текст та будьте готові до обговорення: Євгенія Кононенко «5 хвилин ніжності».

Попередні уроки




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська як іноземна: ресурси для вивчення мови

Українська мова як іноземна: з чого почати?

#крапкикоми. Аналізуємо оновлену редакцію правопису. Розділ «Велика літера» (параграфи 45-62)