БКУМ. Розмовний клуб від 05.10.2017


Заняття 1

5 жовтня 2017 року

«Як вони це роблять: незвичайні історії незвичайних людей»

1. Знайомство.

Викладач представляється, озвучує тему заняття, а також три факти про себе: один стосується минулого, один теперішнього і третій – майбутнього. Факти повинні стосуватися якихось незвичних речей, які відбулися або ні. Завдання слухачів – відгадати, що є правдою (2 факти), а що ні (1 факт). Для того, щоб з’ясувати це, вони можуть ставити питання.

Після цього слухачі отримують аркуші паперу, на яких повинні також написати по три факти про себе (минуле, теперішнє, майбутнє). Об’єднавшись у невеликі групи, слухачі озвучують факти про себе, а потім відгадують, що правда, а що ні.


Ім’я ___________________________________________________________________________
Три факти про мене
Минуле: _______________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Теперішнє:_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Майбутнє: _____________________________________________________________________
______________________________________________________________________________



Наступний крок – розповісти один про одного всій групі.

У такий спосіб знайомиться вся група.

2. Яка тут емоція?

Кожна група отримує набір карток із зображенням людей. Завдання – відгадати, яка емоція відображена на їх обличчі. Нехай спочатку група обговорить свої здогадки.

Відповідь: емоція здивування.

Для чого це нам було потрібно? Протягом заняття ми будемо дивуватися – розповідати незвичні історії звичайних людей.

А для початку варто розібратися, що ж таке подив? Які синоніми можна до нього підібрати? 

Відповіді:
ЗДИВУВА́ННЯ (почуття, стан людини, викликані сильним враженням від чогось незвичайного, дивного, незрозумілого), 
ПО́ДИВ,
ЗДИВО́ВАННЯ,
ЗЧУДУВА́ННЯ,
ДИВУВА́ННЯ рідше,
ЗАЧУДО́ВАННЯ [ЗАЧУДУВА́ННЯ] підсил.,
ДИВОВИ́ЖА
розм.,
ЗДУМІ́ННЯ діал.
Христина зупинилася біля вітряка і заніміла від здивування: невтомні крила його були білі й іскристі, мов зліплені з срібла (М. Стельмах); Михайлина від подиву не могла промовити й слова. Перед нею стояв син, але вона не впізнала його (Ю. Збанацький); Відчинивши двері до передпокою, вона рвучко оглянулась, і Валентин Модестович побачив в її очах і здивовання, і деяку розгубленість (Ю. Шовкопляс); Київ приймав церков Софії дивуванням і захопленням (П. Загребельний); Вигук зачудовання вихопився у юрби: модель перелетіла через верхівку дерева (О. Донченко); Ніхто не в силі описати його зачудування, коли побачив скарбницю зовсім порожню (І. Франко); На дивовижу всім дворовим, винесла та течія й панську горничну Катрю з двору на волю! (Панас Мирний); [Килина (оговтавшись від здуміння, ворожо):] Чи ба! Я в добрий час тобі сказала! (Леся Українка).

Також спробуймо підібрати фразеологізми, які також можна використовувати в мовленні, збагачуючи його. 

Відповіді:
розкрити (роззявити) рот (рота);
зробити великі очі;
скам’яніти від дива;
очі (баньки) витріщити (вип’ялити), зневажл.;
(виявити повне здивування) як (мов) баран (корова, теля) на нові ворота витріщити очі (втелющитися, дивитися), 

3. Перегляд відео.


Питання:
- Як ви гадаєте, чи така історія могла справді статися?
- Що свідчить про її реальність, а що про вигадку?
- З якою метою письменник міг займатися такою фальсифікацією?
- Чи знаєте ви подібні випадки, у які складно повірити?

4. Складіть власну історію.

У групах підготуйте невеличку оповідь, яка буде починатися і закінчуватися фразами, зазначеними на картці.

Картка 1.
У кімнаті раптом стало темно…

Я задоволено дивилася у вікно і не могла повірити в те, що сталося.


Картка 2.
Кажуть, мрії здійснюються…

Друзі, будьте обережнішими зі своїми мріями.


Картка 3.
Нарешті це сталося…

Ще ніколи в житті я не була такою щасливою!


Картка 4.
Йшов дощ. Було сумно…

Це був найкращий вечір у моєму житті!


Картка 5.
Раптом захотілося солоденького. І нічого не могло мене втримати…

Ніколи б не повірила, що таке може зі мною статися.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська як іноземна: ресурси для вивчення мови

Українська мова як іноземна: з чого почати?

#крапкикоми. Аналізуємо оновлену редакцію правопису. Розділ «Велика літера» (параграфи 45-62)