БКУМ. Розмовний клуб від 05.10.2017
Заняття 1
5 жовтня 2017 року
«Як вони це роблять: незвичайні історії
незвичайних людей»
1.
Знайомство.
Викладач
представляється, озвучує тему заняття, а також три факти про себе: один
стосується минулого, один теперішнього і третій – майбутнього. Факти повинні
стосуватися якихось незвичних речей, які відбулися або ні. Завдання слухачів –
відгадати, що є правдою (2 факти), а що ні (1 факт). Для того, щоб з’ясувати
це, вони можуть ставити питання.
Після
цього слухачі отримують аркуші паперу, на яких повинні також написати по три
факти про себе (минуле, теперішнє, майбутнє). Об’єднавшись у невеликі групи,
слухачі озвучують факти про себе, а потім відгадують, що правда, а що ні.
Ім’я
___________________________________________________________________________
Три
факти про мене
Минуле:
_______________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Теперішнє:_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Майбутнє:
_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Наступний
крок – розповісти один про одного всій групі.
У
такий спосіб знайомиться вся група.
2. Яка
тут емоція?
Кожна
група отримує набір карток із зображенням людей. Завдання – відгадати, яка
емоція відображена на їх обличчі. Нехай спочатку група обговорить свої
здогадки.
Відповідь: емоція здивування.
Для
чого це нам було потрібно? Протягом заняття ми будемо дивуватися – розповідати
незвичні історії звичайних людей.
А
для початку варто розібратися, що ж таке подив? Які синоніми можна до нього
підібрати?
Відповіді:
ЗДИВУВА́ННЯ (почуття,
стан людини, викликані сильним враженням від чогось незвичайного, дивного,
незрозумілого),
ПО́ДИВ,
ЗДИВО́ВАННЯ,
ЗЧУДУВА́ННЯ,
ДИВУВА́ННЯ
рідше,
ЗАЧУДО́ВАННЯ
[ЗАЧУДУВА́ННЯ] підсил.,
ДИВОВИ́ЖА
розм.,
ЗДУМІ́ННЯ
діал.
Христина
зупинилася біля вітряка і заніміла від здивування: невтомні крила його були
білі й іскристі, мов зліплені з срібла (М. Стельмах); Михайлина від подиву
не могла промовити й слова. Перед нею стояв син, але вона не впізнала його (Ю.
Збанацький); Відчинивши
двері до передпокою, вона рвучко оглянулась, і Валентин Модестович побачив в її
очах і здивовання, і деяку розгубленість (Ю. Шовкопляс); Київ приймав
церков Софії дивуванням і захопленням (П.
Загребельний); Вигук
зачудовання вихопився у юрби: модель перелетіла через верхівку дерева (О.
Донченко); Ніхто
не в силі описати його зачудування, коли побачив скарбницю зовсім порожню (І.
Франко); На
дивовижу всім дворовим, винесла та течія й панську горничну Катрю з двору на
волю! (Панас Мирний); [Килина (оговтавшись від
здуміння, ворожо):] Чи ба! Я в добрий час тобі сказала! (Леся
Українка).
Також
спробуймо підібрати фразеологізми, які також можна використовувати в мовленні,
збагачуючи його.
Відповіді:
розкрити (роззявити) рот
(рота);
зробити великі очі;
скам’яніти від дива;
очі (баньки) витріщити
(вип’ялити), зневажл.;
(виявити повне
здивування) як (мов) баран (корова, теля) на нові ворота витріщити очі
(втелющитися, дивитися),
3. Перегляд
відео.
Питання:
- Як ви гадаєте, чи така історія могла справді статися?
- Що свідчить про її реальність, а що про вигадку?
- З якою метою письменник міг займатися такою фальсифікацією?
- Чи знаєте ви подібні випадки, у які складно повірити?
- Як ви гадаєте, чи така історія могла справді статися?
- Що свідчить про її реальність, а що про вигадку?
- З якою метою письменник міг займатися такою фальсифікацією?
- Чи знаєте ви подібні випадки, у які складно повірити?
4. Складіть власну історію.
У групах підготуйте невеличку оповідь,
яка буде починатися і закінчуватися фразами, зазначеними на картці.
Картка 1.
У кімнаті раптом стало темно…
Я задоволено дивилася у вікно і не
могла повірити в те, що сталося.
Картка 2.
Кажуть, мрії здійснюються…
Друзі, будьте обережнішими зі своїми
мріями.
Картка 3.
Нарешті це сталося…
Ще ніколи в житті я не була такою
щасливою!
Картка 4.
Йшов дощ. Було сумно…
Це був найкращий вечір у моєму житті!
Картка 5.
Раптом захотілося солоденького. І
нічого не могло мене втримати…
Ніколи б не повірила, що таке може зі
мною статися.
Коментарі
Дописати коментар