БКУМ #5. 17 жовтня 2018 року
Заняття 5
17 жовтня 2018 року
1.
Перевірка домашнього завдання
1. На попередньому заняття ми вивчили наказовий спосіб
дієслова. Удома ви готували розповіді від імені мачухи Попелюшки із вживанням дієслів
у наказовому способі.
Будь ласка, зачитайте ваші розповіді.
2. Також для перевірки знань з наказового способу пропоную
кожній витягнути по аркушу паперу та утворити наказовий спосіб від дієслова,
яке записано на ньому.
Страждати
|
Прибирати
|
Спати
|
Цілувати
|
Обіймати
|
Готувати
|
Кричати
|
Говорити
|
Бити
|
Сміятися
|
Шукати
|
Бажати
|
Співати
|
Їхати
|
Писати
|
Дивитися
|
Сказати
|
3. Об’єднайтеся у три групи. Опишіть отримані на попередньому
занятті портрети. Обговоріть ваші розповіді.
2. Розмовна тема
Фразеологізми
Фразеологізм — стислий зворот, стійке поєднання слів, що виступає в мові
як єдиний, неподільний за значенням вислів. Наприклад: забрити лоб (лоба, чуба) – узяти в рекрути, в
солдати, мухи не зобидив – дуже спокійний, їсти очима – невідривно, пильно
дивитися на кого-небудь.
Вправа.
Об’єднайтеся у дві групи. Кожна група отримує по 10 карток. На 5 з них –
фразеологізми, на інших – значення. Завдання: поєднати картки-фразеологізми з
картками-значеннями.
Група
фразеологізмів 1
Ряст топтати пустити
|
Подарувати комусь життя
|
Знімати стружку
|
Вичитувати, лаяти
|
Десята вода на киселі
|
Далеке споріднення
|
У свинячий крик
|
Пізно
|
Проміняти бика на індика
|
Невигідно щось поміняти
|
Група
фразеологізмів 2
І за холодну воду не братись
|
Не робити, байдикувати
|
Вкрутити хвоста
|
Приборкати, змусити коритись
|
Здерти три шкури
|
Сильно бити когось
|
Вовк в овечій шкурі
|
Лицемір
|
Голова як решето
|
Погана пам'ять
|
Потім одна група загадує фразеологізм іншій, друга
група має відгадати значення. Яка команда відгадала значення більшої кількості
фразеологізмів, та й перемогла.
Далі групи міняються картками. Завдання: підготувати
розповідь, використавши всі фразеологізми. Розповідь зачитує представник групи.
3. Теоретична тема
Ступені
порівняння прикметників
Якiснi
прикметники в українськiй мовi утворюють ступенi порiвняння.
Як ми утворюємо ступені
порівняння?
Прості форми
|
Складені форми
|
основа
або корінь прикметника +
суфікси -ш-, -іш-
|
Слова
більш, менш +
прикметник
у початковій
|
холодний
– холодніший,
глибокий
– глибший
|
більш
холодний,
менш
глибокий
|
Префiкс
(що-, як-) най- +
прикметник
вищого ступеня простої форми
|
Слова
найбiльш, найменш
+
прикметник у початковiй формi
або слова вiд усiх, за всiх, над усе + прикметник вищого ступеня простої форми |
найхолоднiший,
найглибший
|
найбiльш
холодний,
найменш
глибокий,
холоднiший
за всiх
|
Запам’ятайте!
· Ми не використовуємо слово САМИЙ при утворенні ступенів порівняння:
самий глибокий, самий смачний.
· Ми не утворюємо ступені
порівняння, одночасно використовуючи просту та складену форми: більш глибший, найбільш
смачніший.
Домашнє
завдання:
1.
Пошукайте, у яких випадках ми використовуємо слово «включити», а коли «вмикати».
2.
Завдання для пані Тетяни: знайти переклад слова «ряст».
3.
Знайдіть три фразеологізми та з’ясуйте їх значення (зачитаємо їх на занятті,
інші слухачі будуть відгадувати значення). Підготуйте пояснення одного з
фразеологізмів: як він виник, звідки походить його значення.
4.
Утворіть ступені порівняння від слів:
Сучасний –
чесний –
приязний –
давній –
веселий –
прозорий –
приємний –
дзвінкий –
дорогий –
солодкий –
яскравий –
5.
Ознайомтеся з сайтом http://litakcent.com/.
Прочитайте кілька публікацій. Підготуйте на заняття розповідь про одну, яка вам
найбільше запам’яталася.
Casino Review 2021: Get an $200 free bonus with JTGames
ВідповістиВидалитиIn-depth review of JTGames Casino, 여주 출장마사지 including how they 속초 출장샵 offer you bonus and promotions, 과천 출장안마 games selection, 군포 출장마사지 security, bonuses, and more! 이천 출장샵